Browse By

Firma na start: pierwsze kroki w marketingu

Rozpoczynając prowadzenie własnej firmy, każdy przedsiębiorca powinien w pierwszej kolejności dopilnować wszystkich formalności oraz źródeł finansowania, płynność finansowa w prowadzeniu firmy jest to niezwykle istotny element, a następnie powinien zatroszczyć się o sprawny marketing dla swojej firmy. Cóż z tego, że firma będzie produkowała najlepsze na świecie telefony komórkowe, jeśli nikt się o niej nie dowie, cóż z tego, że będzie to jedyny w promieniu stu kilometrów psi fryzjer, jeśli właściciele czworonogów nie będą wiedzieli o jego istnieniu? Utarty sformułowanie, że reklama jest dźwignią handlu, to nie tylko puste stwierdzenie, ale fakt w realny sposób przekładający się na zarobki firmy. Właśnie z tego powodu przedsiębiorcy na wczesnym etapie powinni zadbać o działania marketingowe. Jednak w zależności od skali działania będą się one nieco różnić, różnice będą wywołane branżą w jakiej firma działa oraz budżetem jaki chce przeznaczyć na działania reklamowe.

Większość firm, które dopiero zaczyna swoją działalność nie dysponuje dużym budżetem, dlatego też powinny one szukać najefektywniejszych i stosunkowo niezbyt kosztownych form promocji swoje firmy, oto kilka pomysłów, które mogą okazać się pomocne dla młodych firm.

Fanpage na Facebooku

Założenie fanpage na Facebooku jest zupełnie darmowe, dlatego w tym obszarze firma nie poniesie żadnych kosztów, jednak zakładając taki fanpage należy pamiętać, że on ciągle musi być „żywy”, firma powinna wchodzić w interakcje ze swoimi fanami, powinna często udostępniać angażujące odbiorców posty, powinna szybko odpowiadać na wiadomości. Wbrew pozorom prowadzenie fanpaga to czasochłonne zajęcie, być może warto zastanowić się nad wynajęciem firmy, która zajmie się jego prowadzeniem, firmy takiej jak – brandbay.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku. Facebook to dobre medium zarówno dla firm działających lokalnie, jak i tych o zasięgu krajowym czy nawet międzynarodowym. Pamiętać jednak należy, że jest to medium, którym posługują się ludzie w pewnym wieku, tworzenie fanpage przez producenta kleju do protez nieco mija się z celem.

Billboardy i banery reklamowe

Jak pokazują badania najlepiej zapamiętywane przez odbiorców są reklamy uliczne, to właśnie przekaz płynący z billboardów i banerów najdłużej zostaje ludziom w głowie, dlatego też poszukując sposobu na promocję firmy lokalnej warto sięgnąć właśnie po tę formę reklamy. Przy czym należy pamiętać, że powinna ona zostać umieszczona w widocznym miejscu, gdzie codziennie przewija się wielu mieszkańców miasta, często billboardy bywają umieszczane także przy wjeździe do miasta, by osoby z okolicznych miejscowości mogły także dostrzec informacje o nowej firmie oraz co bardzo ważne – jej adres. Banery reklamowe doskonale sprawdzają się jak znaki drogowe, kierujące konsumenta we właściwe miejsce, dlatego bywają rozwieszane na drogach dojazdowych do firmy. Zarówno w przypadku billboardów jak i banerów należy pamiętać, że przekaz na nich zawarty powinien być krótki i skompilowany. Istotne są estetyczna grafika, pomysł wyróżniający go na tle innych billboardów czy banerów, zwięzły przekaz, jasno wskazujący na profil działalności firmy oraz adres i telefon lub adres strony internetowej.

Wybór formy promocji młodej firmy w dużej mierze zależy od profilu jej działalności, skali w jakiej firma działa oraz budżetu jaki chce przeznaczyć na działania marketingowe. Warto pamiętać, że w reklamie liczy się kreatywność dlatego poszukiwanie nowych dróg i rozwiązań może przynieść znaczące efekty.