Browse By

Księgowość fundacji

Bardzo często spotykamy się z wątpliwościami odnośnie sprawozdań finansowych w fundacjach. Tym razem mamy zamiar rozwiać wszystkie wątpliwości. Otóż wszystkie zarejestrowane fundacje muszą prowadzić księgowość – czyli rejestr zdarzeń, które mogą skutkować zmiany w majątku.

Jak wygląda księgowość w fundacji?

Księgowość pełna jest wymagana w organizacji pozarządowej, która prowadzi działalność gospodarczą, a takie które nie prowadzą działalności gospodarczej wystarczy księgowość uproszczona. Ważne jest aby ewidencjonowanie danych odnośnie przychodów było skrupulatnie prowadzone.

Na co zwrócić uwagę podczas prowadzenia księgowości w fundacji?

Podczas prowadzenia ksiąg rachunkowych ważna jest polityka rachunkowości. Tutaj organizacja posiada plan kont, który jest tworzony na potrzeby fundacji. Za tę kwestię odpowiada zarząd lub inny organ stanowiący. Bardzo ważne jest aby dokumentacja księgowa była właściwie przechowywana. O miejscu przechowywania dokumentacji należy poinformować urząd skarbowy.

Przechowywanie dokumentów
Każda organizacja ma obowiązek archiwizować dokumenty. Dokumenty księgowe należy archiwizować przez 5 lat, a dokumenty związane z zatrudnieniem przez 50.