Browse By

Pozyskiwanie klientów w branży B2B

Każda firma dąży do tego, żeby mieć jak najwięcej klientów, jest to bowiem wyznacznik jej utrzymania i dalszego rozwoju. Jednak bywa, że nie ilość, ale jakość klientów ma znaczenie, im większy klient i im większe zamówienie tym dla firmy lepiej. Są bowiem branże, w których nie da się obsługiwać dużej liczby klientów jednocześnie. Niezależnie od przyjętych założeń, czyli tego czy firma chce mieć dużo mniejszych klientów, czy kilku większych każde przedsiębiorstwo poszukuje możliwości na pozyskiwanie nowych klientów, jest na to wiele różnorodnych sposobów, a ich wybór w dużej mierze zależy od branży w jakiej działa firma oraz od możliwości finansowych jakimi firma dysponuje, oto kilka metod na pozyskanie klientów:

  • terenowi przedstawiciele handlowi – są branże, w których najbardziej efektywną formą pozyskiwania klientów jest wysłanie w teren własnego przedstawiciela handlowego, który odwiedza przedsiębiorstwa potencjalnie zainteresowane asortymentem oferowanym przez firmę i uzgadnia warunki kontraktów. Przedstawiciele terenowi bywają także formą pozyskiwania klientów dla firm usługowych, które oferują usługi dla sektora biznesowego lub dla sektora publicznego, np. dla szkół czy szpitali,

 

  • przetargi – to natomiast sposób na pozyskiwanie klientów i zlecenie w branży budowlanej, ale także w branży informatycznej, transportowej czy usług dla sektora publicznego, bowiem wmyśl prawa zamówień publicznych jednostki administracji państwowej są zobowiązane do organizowania przetargów. Aby zwyciężyć w przetargu trzeba złożyć jak najkorzystniejszą ofertę, ale także wzbudzać zaufanie, dlatego też cześć firm przedstawia oferentom gwarancje ubezpieczeniowe pozyskane na stronach takich jak ta – www.gwarancjeprzetargowe.pl, które w oczach firmy organizującej przetarg stanowią zabezpieczanie do prawidłowego wykonania zlecenia
  • udział w targach branżowych – firmy, które ze swoją ofertą chcą trafić do innych firm często decydują się na zorganizowanie swojego stanowiska na targach poświęconych branży, która stanowi środowisko ich potencjalnych klientów. Tego typu targi pozwalają na zawieranie znajomości biznesowych oraz promowanie usług firmy wśród firm potencjalnie nimi zainteresowanych, jest to zatem doskonały sposób na pozyskanie klientów.

Jak widać istnieje wiele możliwości pozyskania klientów biznesowych, wybór konkretnej opcji zależy z jednej strony od branży w jakiej działa firma, z drugiej od tego czy chce ona pozyskać licznych klientów, czy może kilku większych